Com mirem


Col·lecció de Línies:  link: Google fotos àlbum sencer: línies


- Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Jardí principal del Celestí Bellera

- Composició: Podem veure el tronc d'un arbre amb escorça pels voltants. Al centre de la imatge hi ha un espiral dibuixat amb relleu enfonsat de tons vermellosos sobre la seva superfície.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és frontal, normal, amb poca distància.

 - Enfocament, profunditat de camp: tot està enfocat, no hi ha gaire profunditat de camp.

 - Llum i colors: la llum no afecta en els colors, però és cert que hi segueix havent contrast entre el marró clar del tron i el marró fosc de l’escorça. El cargol ataronjat del mig destaca sobre el marró trist de la resta de l'arbre.

- Efectes òptics: -




- Enquadrament: horitzontal

- Fora de camp: Jardí del Celestí Bellera

- Composició: banc amb una fulla al damunt, al darrere dues persones fent fotos, i més endarrere plantes, un toldo i més gent de fons. 

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és normal, frontal, amb perspectiva, i la persona que es veu està en un pla general.

- Enfocament, profunditat de camp: l’element enfocat és la fusta del 
primer banc amb una fulla al damunt, la restà es veu tot desenfocat. Hi ha força profunditat de camp.

- Llum i colors: no hi ha gaire contrast de llum, però es poden veure diferents zones on la llum solar hi arriba més, com per exemple a la part baixa del banc.

- Efectes òptics: algunes ombres al fons de tot.


- Enquadrament: horitzontal

- Fora de camp: Jardí del darrere del Celestí Bellera

- Composició: veiem el terrra del jardí de darrere del Celestí Bellera, recobert de sorra i algunes fulles. Però el que més destaca són les línies fetes amb l'ombra d'una valla, la qual no surt a la foto. 

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és picat, amb poca distància.

- Enfocament, profunditat de camp:  tot està igual d’enfocat, molt poca profunditat de camp.

- Llum i colors: bàsicament les línies formades per l’ombra destaquen respecte el terra, ja que són més fosques, creades per l’efecte de la llum solar.

- Efectes òptics: Ombres. 



- Enquadrament: horitzontal

- Fora de camp: Pista esfaltada del pati de darrere del Celestí Bellera

- Composició: podem contemplar el terra que se situa al costat de la pista del darrere de l'institut. Veiem les diferents rajoles, col·locades paral·lelament les unes amb les altres. després veiem els esglaons, també fets de rajoles.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és frontal, però vist des de terra.

 - Enfocament, profunditat de camp: tot està enfocat, no hi ha gaire profunditat de camp, s’acaba als esglaons.

- Llum i colors: tota la imatge està il·luminada de la mateixa manera.
- Efectes òptics: -



 - Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Pati del Celestí Bellera

- Composició: branques enfiladisses de diferents plantes que s’han anat unint les unes amb les altres, al damunt hi ha fulles d’aquestes plantes i al fons de tot es pot veure la llum del cel.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és nadir, amb poca distància.

 - Enfocament, profunditat de camp: gairebé tot està enfocat, exceptuant que la part més popera al cel està desenfocada lleument. Poca profunditat de camp.

 - Llum i colors: la llum del sol crea un contrast força clar entre el els troncs respecte el cel i les fulles.

- Efectes òptics: -





Col·lecció de vegetals: 



- Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Arbre situat al jardí del Celestí Bellera

- Composició: escorça del tronc d’un arbre com a primer terme, al darrere hi ha les seves fulles i la il·luminació solar que fa que tot ressalti més. El primer que veiem és l'escorça i la seva textura, després le sfulles i finalment la llum.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és contrapicat, però hi ha molt poca distància de l’objectiu de la càmera al tronc de l’arbre.

- Enfocament, profunditat de camp: l’element enfocat és el tronc de l’arbre, la restà està desenfocat. Hi ha poca profunditat de camp respecte el tronc.

- Llum i colors: es pot observar el contrast amb la llum del darrere i la foscor de les fulles, mentre que els tronc està en un entremig.


- Efectes òptics: a la part de sota a la dreta podem observar la llum del sol que dóna la sensació de més claredat, un dia asolellat.






- Enquadrament: horitzontal


- Fora de camp: Jardí del Celestí Bellera

- Composició: E$n aquesta imatge veiem una herba molt verda que neix de terra, on també hi ha trossos arrencats. Si nirem més endarrere, podem veure les fulles d'un matoll o un arbre que s'intueix  aprop de la  paret.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és contrapicat, tot i que amb un pla general.

- Enfocament, profunditat de camp: l’element enfocat és tota l’herba i el terra, hi ha poca profunditat de camp.

- Llum i colors: podem observar colors clars per la llum del sol, però a darrere l’arbre és més fosc, ja que aquest està a l’ombra.

- Efectes òptics: alguna ombra, però res a destacar.





- Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Jardí del Celestí Bellera

- Composició: tronc que ocupa l'espai del primer terme, d'on surten alguns brots de plantes. Al darrere hi ha la sorra del pati central del jardí, i encara més al fons plantes i una persona.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és normal, frontal,  hi ha molt poca distància, i el pla seria un primer pla però a la part baixa de l'arbre.

- Enfocament, profunditat de camp: l’element enfocat és el tronc, la restà es veu desenfocada, força profunditat de camp.

- Llum i colors: en aquest cas no hi ha gaire diferència respecte a la il·luminació, però al fons de tot hi ha una pintura a la paret que, tot i estar borrosa, dóna un toc d'alegria a la imatge.

- Efectes òptics: -




- Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Jardí del Celestí Bellera

- Composició: bàsicament les fulles d'un arbre amb el cel al damunt.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és nadir, no hi ha gaire distància.

 - Enfocament, profunditat de camp: la part més enfocada de la imatge són les fulles de la primera capa, la resta com és lluny està, més es desenfoca. Poca profunditat de camp.

- Llum i colors: la il·luminació solar es filtra a través de les fulles i dóna un efecte de claredat.

- Efectes òptics: es poden observar els raig del sol formant unes línies que donen sensació de claredat.






- Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Jardí del Celestí Bellera

- Composició: podem veure un arbre, del qual el primer element que ens crida l'atenció és la seva escorça, ja que està més enfocada i definida. Si seguim mirant amunt veiem com continua el tronc fins que arria a les seves branques gruixudes, després les fines i finalment les fulles i la il·luminació solar.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és contrapicat, amb una distància a l’inici molt propera a la càmera però al final més llunyana.

- Enfocament, profunditat de camp: la part més inferior del tronc és la que es veu més enfocada, tota la resta no ho està.

- Llum i colors: la il·luminació solar es filtra a través de les fulles i dóna un efecte de claredat, que contrasta amb el fosc de l'escorça.

- Efectes òptics: -





Col·lecció de textures:

link: Google fotos àlbum sencer: textures



- Enquadrament: horitzontal

- Fora de camp: Façana del Celestí Bellera

- Composició: primer i únic terme: paret exterior de l’edifici, amb perspectiva. A més, veiem el volum de la rugositat de la paret, amb petites muntanyetes d'arrebossat.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és picat, i la càmera està situada pràcticament al costat de la façana.

- Enfocament, profunditat de camp: la part de la paret més propera a la càmera està enfocada, i a mida que es va allunyant deixa d’estar-ho.

- Llum i colors:com més lluny està la imatge, més clara és la il·luminació


- Efectes òptics:  a l’esquerra es pot observar petits fragments d’ombra, la qual cosa fa que es vegi mes fosc.



- Enquadrament: vertical


- Fora de camp: Terra del jardí del Celestí Bellera

- Composició: 1r i únic terme: terra recobert de pedres blanques enganxades a ell, algunes amb pintura vermella. També hi veiem restes d'alguna planta o fulla seca, sorra, etc.  Tot i que no són rellevants per la imatge. El que més ens crida l'atenció són les pedres blanques i la pintura roja.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és cenital, amb molt poca distància entre la càmera i el sòl.
- Enfocament, profunditat de camp:  tot es veu perfectament enfocat, hi ha molt poca profunditat de camp.

- Llum i colors:la il·luminació és la mateixa a tot arreu, però les pedres blanques destaquen amb el marró de sota.

- Efectes òptics: -








- Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Arbre situat al jardí del Celestí Bellera

- Composició: 1r i únic terme: tronc d’un arbre, veiem la seva textura, les imperfeccions que fa la pròpia escorça de l'arbre.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és frontal, amb molt poca distància entre la càmera i l’objecte.

- Enfocament, profunditat de camp:  tot es veu perfectament enfocat, gairebé no ha ha profunditat de camp.

- Llum i colors: es veu pràcticament tot amb la mateixa il·luminació.

- Efectes òptics: -









- Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Arbre situat al jardí lateral del Celestí Bellera

- Composició: 1r i únic terme: fulla d’un arbre, hi podem contemplar les línies estructurals de la full, ja siguin verticals o irregulars, també veiem la textura de la planta, que sembla suau, etc. Però això sí, la imatge és molt semblant pern tots costats, quan la mirem ens fixem en el seu centre, però no hi ha cap element que destaqui molt respecte els altres.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és frontal, amb molt poca distància entre la càmera i la fulla.

- Enfocament, profunditat de camp:  tot es veu igualitàriament enfocat, poquíssima profunditat de camp.

- Llum i colors: a l’esquerra de la imatge hi ha més il·luminació que a la part dreta (sobretot la superior), cosa que dóna més claredat a la imatge.


- Efectes òptics: no hi ha ombres, però es nota la diferència de llum solar a les diferents zones de la imatge.






- Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Terra del jardí del Celestí Bellera

- Composició: 1r i únic terme: sorra amb la amb la marca de petjades humanes. La sorra és irregular, és a dir, veiem pedretes més grans que altres, restes d'alguna planta... i sobre la sorra i la textura de les petjades humanes hi ha l'ombra dels arbres.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és cenital, amb molt poca distància entre la càmera i el sòl.

- Enfocament, profunditat de camp:  tot es veu perfectament enfocat, molt poca profunditat de camp.

- Llum i colors: hi ha zones més clares i zones més fosques degut a l’ombra dels arbres dels voltants.

- Efectes òptics: ombres.












Col·lecció de siluetes:

- Enquadrament: horitzontal

- Fora de camp: Jardí del Celestí Bellera

- Composició: Porta del garatge amb el pany al mig. Hi ha pintures de flors que destacarien més sobre la porta si no fos per les ombres de darrere. JO crec que el que ens crida més l'atenció és l'ombra de la planta desconeguda, després passem a fixar-nos amb el pany i les flors dibuixades, i finalment en les línies de la porta.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és normal, frontal, amb molt poca distància.

- Enfocament, profunditat de camp: tot està enfocat, no hi ha profunditat.

- Llum i colors: els colors vius de les flors ressalten sobre el gris de la porta, al mateix temps que també ressalta l’ombra d’unes altres plantes.

 - Efectes òptics: algunes ombres.



- Enquadrament: horitzontal

- Fora de camp: Entrada del Celestí Bellera
- Composició: 1r i únic terme: terra amb les cames d’una persona i la ombra del seu cos. A darrere també hi ha l'ombra de la valla d'entrada. El primer element en el qual ens fixem és en la silueta feta amb l'ombra de la persona, després les línies d'ombra de la valla i el terra, i finalment, si ens hi fixem bé, veiem els peus de la persona.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és picat, es pot observar perspectiva.

- Enfocament, profunditat de camp: tot està enfocat, sense gaire profunditat.

- Llum i colors: el color fosc de l’ombra destaca sobre el terra clar.

 - Efectes òptics: ombres. Podem observar que la silueta de la persona es veu completa, ja que la part que li faltaria a l’ombra hi és en real, i la part que faltaria a la persona real és la que trobem a l’ombra.






 - Enquadrament: vertical

- Fora de camp: Jardí i façana lateral del Celestí Bellera

- Composició: branques d'un arbre amb la seva ombra vista a la paret. El que més ens crida l'atenció d'aquesta imatge són les fulles fosques de l'arbre de l'esquerra, després ens passem a fixar en la silueta de la seva ombra, i finalment veiem la paret.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és normal, amb poca distància respecte la càmera.

- Enfocament, profunditat de camp: tot està enfocat, no hi ha profunditat, s’acaba a la paret.

- Llum i colors: l’arbre és fosc i la paret clara, per tant hi ha contrast, però tot i així, l’ombra està entremig dels dos elements

- Efectes òptics: ombra, sobretot la de l'arbre.








- Enquadrament: horitzontal

- Fora de camp: Pista de darrere del Celestí Bellera

- Composició: el primer que veiem és la canasta de bàsuqet tota fosca, composta per una circumferència i un seguit de cordes a sota. Després veiem el cel, el qual a l'esquerra és més fosc i a la dreta més clar, de fet sembla que els núvols brillin. Tot i així, a la part inferior de l'esquerra hi ha un núvol gran força grisós.

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és nadir.

- Enfocament, profunditat de camp: tot està enfocat, amb un cel al darrere que resulta infinit.

- Llum i colors:  no es veuen els colors de la canasta ja que està a contrallum. Els núvols sí que es
 veuen amb diferents tons.

- Efectes òptics: simplement la il·luminació solar de les diferents zones del cel.





- Enquadrament: horitzontal

- Fora de camp: Pati del Celestí Bellera.

- Composició: L’objecte principal són les ombres de l’arbre i de la persona fent la foto. A sota hi ha el terra amb sorra i algunes fulles que tenen la mateixa silueta que les de l’ombra. La silueta de la persona ens indica que aquesta és qui està fent la fotografia. 

- Punt de vista, distància, plans: el punt de vista és picat, i la silueta de la persona està en un pla mitjà.

- Enfocament, profunditat de camp: tota la imatge es veu enfocada.

- Llum i colors:  la sorra de terra es veu clara, per la llum solar, en canvi a la zona del 2n terme es veu tot més fosc.
- Efectes òptics: ombres








Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Postal de Nadal amb Photoshop

Photoshop