Publicitat
CAMPANYA PUBLICITÀRIA:
(fet amb Eva Guerrero i Àgata Calvo)
Col·lecció de roba interior, publicitem la nova col·lecció de sostenidors internacional. Ho mostrarem per mitjà d’escenes de dones amb o sense sostenidor per mostrar la variació i donar visibilitat a que cadascú pot fer el que vulgui amb el seu cos, tot i sabent que si decideix portar sostents pot fer servir els de la nostra marca.
La nostra campanya publicitària tractarà d'una marca de roba interior que ha llençat al mercat una marca de sostenidors amb el missatge de trencar els tabús dels pits de la dona.
Moltes vegades portem sostenidors per comoditat, com podria ser en el cas de l'esport, però moltes altres vegades els portem per convenció social, i això ha creat tant inseguretat com restriccions a l'hora de mostrar els pits d'una manera natural, ja que és una part del cos molt sexualitzada.
Per tant, la nostra marca el que vol és trencar aquests patrons i mostrar que portar sostents també és una opció, deixant així en evidència que no portar-ne n'és també una altra. Així i tot, volem que es faci ús del nostre producte i fem arribar a l'espectadoa que l'elecció és seva i és una decisió personal, però en el cas de voler-ne fer servir, li recomanarem utilitzar els sostents Nippleness.
A la part seleccionada vam afegir el color que necessitàvem. Per últim, vam afegir les lletres directament del nostre logo.
VÍDEO PUBLICITARI:(versió llarga)
La nostra campanya publicitària tractarà d'una marca de roba interior que ha llençat al mercat una marca de sostenidors amb el missatge de trencar els tabús dels pits de la dona.
Moltes vegades portem sostenidors per comoditat, com podria ser en el cas de l'esport, però moltes altres vegades els portem per convenció social, i això ha creat tant inseguretat com restriccions a l'hora de mostrar els pits d'una manera natural, ja que és una part del cos molt sexualitzada.
Per tant, la nostra marca el que vol és trencar aquests patrons i mostrar que portar sostents també és una opció, deixant així en evidència que no portar-ne n'és també una altra. Així i tot, volem que es faci ús del nostre producte i fem arribar a l'espectadoa que l'elecció és seva i és una decisió personal, però en el cas de voler-ne fer servir, li recomanarem utilitzar els sostents Nippleness.
NOM DE LA MARCA: Nippleness
El nom de la marca ha estat una creació nostra, inspirada en la paraula "nipple", que en anglès vol dir mugró. i "ness", que és un sufix que s'afewgeix en algunes paraules angleses per convertir-les a adjectius, així com "happiness".
STORYLINE: Un ventall d'escenes quitidianes o íntimes de noies mostrant els sostents, si és que han escollit portar-ne.
El nom de la marca ha estat una creació nostra, inspirada en la paraula "nipple", que en anglès vol dir mugró. i "ness", que és un sufix que s'afewgeix en algunes paraules angleses per convertir-les a adjectius, així com "happiness".
STORYLINE: Un ventall d'escenes quitidianes o íntimes de noies mostrant els sostents, si és que han escollit portar-ne.
ESLÒGAN: Using bra it’s also an option.
LOGOTIP: Per crear el nostre logo, hem utilitzat el programa d'Adobe Illustrator.

LOGOTIP: Per crear el nostre logo, hem utilitzat el programa d'Adobe Illustrator.

STORYBOARD:
GUIÓ LITERARI/ TÈCNIC:
Escena 1: una noia d'esquenes es descorda els sostents i sel's torna a cordar lentament.
Escena 2: dues noies assegudes a l'herba mentre fan un pícnic.
Escena 3: una noia d'esquenes es treu la samarreta i es gira mirant cap a la càmera.
Escena 4:dues noies toquen la guitarra juntes mentre riuen.
Escena 5: una noia es treu la samarreta lentament.
Escena 6: una noia camina endavant i es gira per somriure a la càmera.
Escena 7: una noia està en un aposició estàtica mirant per la finestra.
Escena 8: una altra noia es treu la samarreta.
Escena 9: dues noies damunt d'una moto es miren i somriuen.
Escena 10: una noia d'esquenes es corda els sostents.
Escena 11: una noia camina endavant mirant el paisatge.
Escena 12:dues noies es troben i es posen les samarretes.
Escena 13: una noia d'esquenes es descorda els sostents.
GUIÓ TÈCNIC:
Escena 1: Interior, en una habitació personalitzada. Perspectiva oblíqua, pla i càmera frontal fixe. Llum natural.
Escena 2: Exterior, en un camp. Pla picat, càmera fixe. LLum natural.
Escena 3: Interior, en un vestuari amb armariets. Pla frontal i càmera fixe. Llum artificial.
Escena 4: Exterior, a prop d'un llac. Pla frontal, càmera fixe. Llum natural.
Escena 5: Interior, en un vestuari. Perspectiva diagonal, pla frontal i càmera fixe. LLum artificial.
Escena 6: Exterior, en un camí esfaltat amb arbres. Pla frontal amb càmera fixe, LLum natural.
Escena 7: Interior, llum natural (contrallum). Tràveling vertical.
Escena 8:Interior, en un vestuari. Pla frontal i càmera fixe. Perspectiva oblíqua, llum artificial.
Escena 9: Exterior, en un camí de sorrra. Es veu el reflexe al mirall de la moto. Càmera fixe i frontal.
Escena 10: Interior, llum artificial (molt fosca i càlida). Pla frontal i càmera fixe.
Escena 11: Exterior, a prop d'un llac. Llum natural. Pla i perspectiva frontal. Càmera fixe.
Escena 12: Interior, vestiuari. LLum artificial. Perspectiva oblíqua. Pla frontal i càmera fixe.
Escena 13: Interior, llum natural i artificial. Pla frontal i càmera fixe.
TEXT QUE APAREIX AL LLARG DEL VÍDEO:
Some people need to wear bra, some people don't. Some people like it, some people hate it. Some people want it, some people don't. Just in case, you have ours... USING BRA IT'S ALSO AN OPTION. NIPPLENESS.
GUIÓ LITERARI/ TÈCNIC:
Escena 1: una noia d'esquenes es descorda els sostents i sel's torna a cordar lentament.
Escena 2: dues noies assegudes a l'herba mentre fan un pícnic.
Escena 3: una noia d'esquenes es treu la samarreta i es gira mirant cap a la càmera.
Escena 4:dues noies toquen la guitarra juntes mentre riuen.
Escena 5: una noia es treu la samarreta lentament.
Escena 6: una noia camina endavant i es gira per somriure a la càmera.
Escena 7: una noia està en un aposició estàtica mirant per la finestra.
Escena 8: una altra noia es treu la samarreta.
Escena 9: dues noies damunt d'una moto es miren i somriuen.
Escena 10: una noia d'esquenes es corda els sostents.
Escena 11: una noia camina endavant mirant el paisatge.
Escena 12:dues noies es troben i es posen les samarretes.
Escena 13: una noia d'esquenes es descorda els sostents.
GUIÓ TÈCNIC:
Escena 1: Interior, en una habitació personalitzada. Perspectiva oblíqua, pla i càmera frontal fixe. Llum natural.
Escena 2: Exterior, en un camp. Pla picat, càmera fixe. LLum natural.
Escena 3: Interior, en un vestuari amb armariets. Pla frontal i càmera fixe. Llum artificial.
Escena 4: Exterior, a prop d'un llac. Pla frontal, càmera fixe. Llum natural.
Escena 5: Interior, en un vestuari. Perspectiva diagonal, pla frontal i càmera fixe. LLum artificial.
Escena 6: Exterior, en un camí esfaltat amb arbres. Pla frontal amb càmera fixe, LLum natural.
Escena 7: Interior, llum natural (contrallum). Tràveling vertical.
Escena 8:Interior, en un vestuari. Pla frontal i càmera fixe. Perspectiva oblíqua, llum artificial.
Escena 9: Exterior, en un camí de sorrra. Es veu el reflexe al mirall de la moto. Càmera fixe i frontal.
Escena 10: Interior, llum artificial (molt fosca i càlida). Pla frontal i càmera fixe.
Escena 11: Exterior, a prop d'un llac. Llum natural. Pla i perspectiva frontal. Càmera fixe.
Escena 12: Interior, vestiuari. LLum artificial. Perspectiva oblíqua. Pla frontal i càmera fixe.
Escena 13: Interior, llum natural i artificial. Pla frontal i càmera fixe.
TEXT QUE APAREIX AL LLARG DEL VÍDEO:
Some people need to wear bra, some people don't. Some people like it, some people hate it. Some people want it, some people don't. Just in case, you have ours... USING BRA IT'S ALSO AN OPTION. NIPPLENESS.
Aquest text ha estat escrit amb una intenció de donar a entendre l'objectiu del nostre anunci, és a dir que una pot triar si portar sostents o no, i en el cas de triar que sí, li recomanem que ens esculli a nosaltres.
PRODUCTE:
PROCÉS:
Primer de tot, amb un trípode i una càmera vam fer una foto a un sol sostenidor de color blanc. Va ser necessari subjectar-lo amb celo i afegir paper de diari perquè agafes la forma que nosaltres li volíem donar, aquesta és la foto original:
Un cop feta la foto, vam seleccionar tot el contorn del sostenidor i vam pintar el fons de color blanc, el resultat va ser una foto molt grisa i vam pujar el blanc amb un filtre.
PROCÉS:
Primer de tot, amb un trípode i una càmera vam fer una foto a un sol sostenidor de color blanc. Va ser necessari subjectar-lo amb celo i afegir paper de diari perquè agafes la forma que nosaltres li volíem donar, aquesta és la foto original:
Un cop feta la foto, vam seleccionar tot el contorn del sostenidor i vam pintar el fons de color blanc, el resultat va ser una foto molt grisa i vam pujar el blanc amb un filtre.
Per últim, vam afegir les lletres directament del nostre logo. Per acabar d'organitzar l'exposició del producte, vam utilitzar el programa d'Adobe Illustrator.
CARTELL: Per elaborar el disseny del nostre cartell, hem utilitzat el programa d'Adobe InDesign. Hem intercalat les fotos dels sostenidors ja editades i parts del nostre logo per donar-li una mateixa línia a la nostra marca.
CARTELL: Per elaborar el disseny del nostre cartell, hem utilitzat el programa d'Adobe InDesign. Hem intercalat les fotos dels sostenidors ja editades i parts del nostre logo per donar-li una mateixa línia a la nostra marca.
VÍDEO PUBLICITARI:(versió llarga)
El nostre anunci consisteix en promocionar una marca de roba interior anomenada NIPPLENESS que ha llençat al mercat una marca de sostenidors amb el missatge de trencar els tabús dels pits de la dona. A vegades portem sostenidors per comoditat, per gust o per necessitat però moltes altres vegades ho portem per convenció social i això ha creat tant inseguretats com restriccions a l'hora de mostrar els pits d'una manera natural ja que, és una part del cos de la dona molt sexualitzada. Volem aconsseguir trencar aquests patrons i et mostra què portar sostenidors és també una opció deixant en evidència que no portar-los n'és també una altra.
També volem que es faci ús del nostre producte de manera que nosaltres et donem l'elecció i la decisió personal però en el cas de voler fer servir uns sostenidors facis servir els de la nostra marca.
EDICIÓ DEL VÍDEO:
EDICIÓ DEL VÍDEO:
El video ha estat editat amb Filmora 9. La tipogràfia és Arial. La música és una cançó de Beyoncé anomenada Run the world (girls), una cançó què empodera a la dona per mitjà de la seva lletra, hem extret la cançó d'una pàgina sense copyright degut a ser una cover:
Aquest és el nostre anunci curt amb una durada de 58 segons, amb les mateixes característiques que l'anterior però amb més plans i escenes:
i Aquest anunci és el mateix però sense les lletres per a poder apreciar les escenes i els plans. No és el definitiu però es part del nostre procés. Té el mateix ordre d'escenes i també té, el logo de la marca, l'slogan i el nom al final del video. La cançó utilitzada és la mateixa de Beyoncé: Run the world (girls):
ANUNCI DE RÀDIO: àudio: anunci de ràdio
L'anunci de ràdio que hem realitzat ha estat fet amb l'aplicació d'Audacity. Hem fet servir la mateixa cancó de Beyoncé anomenada Run the world (girls), una cançó què empodera a la dona per mitjà de la seva lletra, hem extret la cançó d'una pàgina sense copyright degut a ser una cover. La veu en off és de Judith Blanco, qui tracta de motivar al comprador a fer servir la nostra marca, tot i fer ús d'una veu suau i dolça. La veu del final també és seva però ha estat retocada per semblar més contundent i hem canviat el to de manera què s'escolta més greu. Té una durada de 27 segons.
GUIÓ: Some people need to wear bra, some people don't. Some people like it, some people hate it. Some people want it, some people don't. Just in case, you have ours... USING BRA IT'S ALSO AN OPTION. NIPPLENESS.
COL·LECCIONS DE FOTOS: Publicitat
Adhesius
Productes
ANUNCI 1:Full Pepsi Commercial Starring Kendal Jenner
1.- Les paraules
-Què diuen els textos orals i escrits?
No hi ha diàleg. Però podem veure cartells amb missatges de pau com "join the conversation" o el seu símbol.
2.- Les imatges
-Quants plans hi ha?
N'hi ha tants que resulta impossible comptar-los. El primer en aparèixer és un pla detall, després anem veient plans generals, també primers plans, algun pla mig... i tots es van repetint alternadament i juntament amb diferents moviments de càmera i punts de vista, enquadraments, ...
-Què expliquen? Què representen?
Ens mostren diferents escenes de gent observant bevent Pepsi, fent art (música, fotografies, moda...), observant la "manifestació", gent manifestant-se, també concentració, esforç, moments de frustració, etc.
Represeten diferents estils de vida a través de diverses persones, les quals tenen en comú aquesta beguda.
3.- Els sons
-Hi ha música? De quin tipus?
Hi ha una música electrònica i molt repetitiva, en la qual cada compàs és el mateix però amb algun so afegit.
-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
No
-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
La música és constant i repetitiva, per tant, no mostra gaire sentiments. Sí que és cert que sense ella el vídeo queda molt apagat, encara que pens que es pot entendre el missatge de la mateixa manera. Potser pel fet que la música no transmet gaire.
4.- El missatge
-Quin producte i marca s’anuncien?
S'anuncia la beguda Pepsi, i podem veure que n'hi ha de diferents tipus.
-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
La beguda Pepsi és molt bona en el sentit que si la comparteixes pots aconseguir la pau. A més, és una beguda que et pot ajudar en els moments de màxim esforç i desesperació per fer una pausa.
-A quin públic va dirigit l’anunci?
A estudiants i persones adultes, doncs apart que la major part de gent que hi surt són adultes però força joves. No apareixen nens o nenes ni àvies o avis, ni pobres. Suposo que perquè és el moment de la vida en el que t'has d'esforçar per aconseguir el que vols, que has de lluitar, i també hi has d'estar a gust. I això és el que viuen la gent d'aquesta edat i classe social.
-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?
Sí, la gent que veu Pepsi i la comparteix té uns estudis treballa, i la Pepsi és una manera d'agafar forces per continuar esforçant-se o per fer una pausa i relaxar-se un moment.
-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
S'assembla a una realitat idealitzada, on tothom ha de treballar i lluitar però gaudeix d'una bona vida. No mostra tots els aspectes de la societat com el tipus de classes. També veiem que defensa els rols de gènere, que són presents en la nostra societat actual encara que no hi haurien de ser.
-Quina representació del món es desprén de l’anunci?
Un món sense problemes on l'únic que necessites és diners, bellesa i feina o dedicació a l'art.
-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzades?
Persones de classe social mitjana, que s'han de currar la seva vida però no tenen problemes greus per permetre's algunes coses. Aquest persones estant caracteritzades per l'estereotip de bellesa.
-Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
Apareix la sensualitat, la frustració, l'esforç, l'art, tranquil·Litat, pau, lluita pels drets, felicitat, bellesa, companyerisme...
ANUNCI 2: Project Body Hair by Billie
-Què diuen els textos orals i escrits?
Els textos parlen sobre normalitzar el pèl al cos de les dones i aquest projecte que et porta a la Billie.
2.- Les imatges
-Quants plans hi ha?
N'hi ha molts plans diferents que es mouen dintre d'una mateixa línia. Al principi veiem plans detall, després plans generals, algun primer pla, plans mitjos... i tots es repeteixen alternadament amb diferents punts de vista
-Què expliquen? Què representen?
Ens mostren diferents imatges de zones corporals en dones amb pèl real i com aquestes el depilen o "gaudeixen" ballant, despreocupades en general.
Aquestes imatges representen dones "al natural" i busquen la normalitat de la situació, normalitzant així el pél en cossos de dona
3.- Els sons
-Hi ha música? De quin tipus?
Hi ha una cançó electrònica de rap de fons (Tomboy- princess nokia) la qual les dones del anunci ballen en diferents escenes quotidianes.
-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
No
-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
La música té el paper d'animar l'anunci i combinar-se amb les diverses escenes que apareixen estant de fons, de manera que tu entens que el que ballen o gaudeixen les dones de l'anunci no es necessàriament el que tu estàs sentint, però anima les escenes igual.
4.- El missatge
-Quin producte i marca s’anuncien?
S'anuncien les maquinetes d'afaitar de la marca Billie
-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
Les dones ténen pel corporal al igual que els homes i no passa res en mostrar-ho, és una cosa natural i que les dones han d'acceptar i gaudir sense complexos, així que es vulguin depilar o no elles poden decidir com viuen el seu cos sense complexos.
-A quin públic va dirigit l’anunci?
A dones adolescents i adultes sobretot, ja que entenem la depilació com una cosa que ve de la mà amb els canvis corporals que venen en la adolescència.
-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?
Sí, la gent que veu Pepsi i la comparteix té uns estudis treballa, i la Pepsi és una manera d'agafar forces per continuar esforçant-se o per fer una pausa i relaxar-se un moment.
-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
Sí, a l'anunci et mostren a dones utilitzant les maquinetes per a depilar-se en gairebé tots els plans de l'anunci. Se les caracteritza de tot tipus d'etnies i cossos, mostrant varietat.
-Quina representació del món es desprén de l’anunci?
Un món realista, però dintre de la idealització que suposa viure com a dona el teu cos, aspecte i sobretot pel corporal sense cap tipus de complex i amb total naturalitat.
-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzades?
Dones de tota mena que fan que es depilen i s'ho passen bé, caracteritzades en roba interior a lavabos o habitacions.
-Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
S'atribueixen valors de seguretat, amor propi, naturalitat, acceptació, diversió i comoditat total.
Considerem aquest un exemple de bon anunci degut a que hem buscat publicitat que ''s'impliqués políticament'' en temes controversials de la nostra societat actual, per tal de classificar-los com a bons o dolents segons el missatge que volen transmetre, ja que la publicitat És una eina de moviment de masses molt més poderosa del que es creu i pot arribar a dictar maneres de fer o pensar, tot des del punt de vista de vendre un producte a través d'una idea.
Per això creiem que aquest anunci de Gillette és un molt bon exemple de bona publicitat i publicitat responsable de la seva societat, que ven un producte però a través de reivindicar un missatge que és necessari a la nostra societat actual. Perquè la masculinitat tòxica és un problema ''actual'' (ja que ha sorgit com a problema fa relativament poc) que s'ha d'eliminar, i aquest anunci parla criticant la seva història, que ve d'exemples de micromasclismes que ha tingut la seva publicitat per la poca conscienciació del tema que hi havia abans, i amb el seu antic eslogan ''The best a man can get'' (el millor que un home pot tenir) i que abans s'utilitzava com a metàfora lleugera, han volgut reivindicar que ''the best in man'' és aprendre a deconstruir-se, lliurar-se dels seus estereotips i prejudicis, educar-se i educar de manera pacífica i responsable i conscienciar-se en general, per a poder evolucionar com a societat i deixar enrere problemes de la masculinitat actual, com sobretot (en parlen) la normalització de la violència dels homes, que ha derivat en problemes greus de la nostra societat actual, com el bullying o l'assetjament sexual.
En resum, vivim en una època on la societat es mou en massa per un mateix pensament, que cada cop es queda més antic i actualment ja és conflictiu. Gillette ha volgut usar una eina tan poderosa de moviment de masses i pensament com la publicitat per ser part d'un canvi que és necessari per a un futur millor, i creiem que és molt bo que es comenci a fer publicitat amb consciència social, perquè amb Gillette es poden sumar més campanyes publicitàries a favor de canvis necessaris i perquè les companyies i empreses han de ser conscients del seu poder mediàtic, i que es vulgui usar per a reivindicar missatges necessaris és una bona senyal que la societat pot evolucionar cap a un futur millor.
ANÀLISI D'UN ANUNCI GRÀFIC:
Guió per analitzar un anunci gràfic:
1.- Elements de la imatge que es destaquen-Enquadrament: hortizontal.-Tipus de plans: un únic pla, frontal.-Situació dels elements: hi ha una persona en un primer pla, col·locada entre el centre i la dreta de la imatge, i tota la resta és la ciutat, desenfocada.-Colors que hi destaquen: gris, blanc, marró...
2.-Text
-Eslògan: "no deixis que la contaminació ens mengi".
-Situació del text: A dalt a la dreta.
-Logotip
3.-Interpretació
-Significat que es deriva dels elements que s’observen: es veu una ciutat, és a dir un espai molt contaminat, i una persona amb part de la ciutat a l'esquena, la qual cosa significa que la contaminació de l'espai, en aquest cas la ciutat amb gratacels l'afecta a ella.
-Relació entre imatge i text: està força cuidada perquè fins i tot els núvols de fum contaminen les lletres. A més es poden llegir perfectament i són molt clares.
-A quin públic s’adreça l’anunci: a tothom, potser excepte els més petits ja que no ho poden entendre, però contaminar és una cosa que fe totes i tots.
-Quins valors ens transmet: ens consciencia que hem de cuidar el nostre medi ambient i per tant, a nosaltres mateixos. Evitant la contaminació.
A) El llenguatge de la publicitat
1.- Definició de publicitat: la publicitat és un tipus de comunicació que el que intenta és incrementar el consum d'un producte o d'un servei, inserir una nova marca o producte dins del mercat del consum i del comerç, millorar la imatge d'aquesta o posicionar un producte, servei, o directament la marca a la ment del consumidor.
2.- Tipus de publicitat (referencial, emocional i simbòlica). En aquest cas és simbòlica, ja que juga amb la fusió de les dues imatges (el noi i la ciutat) per tal de simbolitzar que la ciutat se l'està menjant a ell.
3.- Diferències entre publicitat i propaganda. La publicitat és per donar a conèixer un producte i la seva marca, mentres que la propaganda mostra quelcom que esdevindrà.
4.- Funcionament de la publicitat: Fòrmula AIDA: Atenció/Interès/Desig/Acció.
5.- Parts d’un anunci gràfic: Headline/Bodycopy/Visual/Payoff.
6.- Els contravalors de la publicitat: Elitisme/Egocentrisme/Permissivitat/Consumisme/
Consumisme desmesurat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada